Sup Ayam Mamak, Kampung Jawa.

sup ayam terbaik
Sup Ayam,rasanya memang terbaik.
Bila dah selesai urusan perut mula rasa lapar,padahal tadi masa banyak kerja langsung tak rasa lapar.Jam kat tangan baru pukul 3.30 petang.Kira waktu minum petang ni.Padahal tadi sebelum keluar rumah aku dah makan,tapi apa kan daya.Bila perut lapar kena cari kedai makan.Member aku cadangkan minum petang harini dekat kampung Jawa.Ada satu kedai mamak tu famous dengan sup ayam dan sup kambing serta mee mamak dia cukup-cukup sedap katanya.Aku pun terus ke kedai mamak tu,Lokasinya dari bulatan Bukit Kemuning menuju ke Kampung Jawa berdekatan dengan jalan sungai Jati.Kedai mamak tu sebelum simpang belah kiri.Depan tu ada Masjid.

Aku pun baru pertama kali kesini,kedai mamak ni sangat simple,masih guna meja kayu lama dengan kerusi kayu panjang.Member aku cakap kedai ni dah lama,sejak zaman aku sekolah lagi dah ada.Mak ai,lama tu.

Menu istimewa kat sini sup kambing dengan sup ayam.Semangkuk cuma RM4.Murah kan.Nasib baik aku lapar sikit,kalau aku lapar banyak tadi mau dua mangkuk aku pedal.Macam sang bedal.Kalau korang tersesat kat kampung Jawa klang boleh ler singgah kat sini.Memang aku cadangkan kat korang ni,bukan apa sebab harganya murah dan rasanya sedap.Biasanya pelanggan-pelanggan yang datang sini akan order sup kambing atau sup ayam bersama dengan mee goreng mamak.

Patut la masa aku datang tadi dia tanya "mee tak mau ka" confius sekejap.Bila aku perhatikan rata-rata yang datang semua makan sup dan mee.Mee mamak pun RM4,Kedai mamak ni bagi aku dah jadi legend jugak,sebab dah kategori old school tu.Mana nak jumpa kedai mamak macam ni kat tempat lain.
sup kambing dan sup ayam
Banner promosi sup kambing dengan  sup ayam
rojak mamak
rojak mee RM4
Rojak pun kongsi,tadi sebelum datang sini, perut macam lapar sangat,tapi bila dah pekena sup ayam semangkuk terus kenyang.Tapi sebab nak rasa punya pasal terpaksa kongsi rojak sepinggan makan dua orang.Walaupun sup ayam dan sup kambing mamak ni bukanlah sup ayam terbaik ataupun sup kambing terbaik tapi bagi aku rasanya cukup sifat.Asal makan masuk mulut dan kenyang alhamdulillah.Lepas ni nak cari tempat makan malam pulak......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...