Buat Simpanan Di Usia Muda.Jangan menyesal di kemudian hari.

coin deposit machine
Sikit-sikit lama-lama jadi bukit.Masih ingat lagi tak dengan kata-kata tersebut?Tentu ingat kan.Mungkin ia pesanan dari ibu bapa kita ataupun pesanan dari guru-guru kita di sekolah dulu.Beruntung sapa yang ambil peduli dan amat rugi buat yang tak ambil peduli.Aku la tu.....hehe.

Masa zaman aku sekolah dulu terus terang memang aku langsung tiada tabungan.Tabung ayam pun aku takda.Kalau adapun jiran sebelah punya.Dulu tabung ayam aku rasa antara tabung paling popular sekali dikalangan tabung yang ada.

coin deposit machine

Masa dah pun berlalu dan terus berlalu,dah jauh sangat pun aku ditinggalkan oleh masa tersebut.Sekarang dah hampir mencecah usia 4 series.Nak menyesal pun tak guna.Simpanan yang ada sekarang cuma simpanan KWSP dan simpanan unit amanah atau unit trust.Cukup lah tu dari takda apa.

Zaman ni sapa yang takda akaun simpanan KWSP adalah sangat rugi.Sebab nanti bila dah capai usia persaraan 55 tahun tak boleh nak enjoy...hihi.Dan mereka juga akan terlepas satu lagi peluang ke emasan.Sebab dari akaun 1 kwsp kita boleh laburkan sebahagian ke pelaburan unit amanah terpilih.mengikut kelayakan.Macam aku pilih syarikat unit amanah terbaik dan terbesar di Malaysia iaitu Public Mutual.

simpanan untuk masa depan

Kelmarin tengok tabung syiling anak-anak dan diri sendiri macam dah banyak.Mungkin sebab tabung kecik tu yang rasa macam dah banyak.Aku masukkan dalam plastik dan pergi ke cawangan Cimb bank di Bukit Tinggi Klang untuk masukkan terus duit-duit syiling tersebut ke dalam Coin Deposit Machine ataupun mesin deposit duit syiling.Tempat lain aku pergi takda mesin deposit syiling tu.Cuma kat Cimb Bank Bukit Tinggi Klang jer yang ada.

Nak guna Coin Deposit Machine kat sini perlu ada akaun CIMB.Takda akaun sila buka akaun yer.Jadilah dapat RM91.95 sapa nak bagi kan.Duit terus masuk akaun simpanan.

Ada banyak cara sebenarnya kalau nak mula menyimpan.Boleh buat auto debit bulanan dengan cara ni memang mudah dan kadang tu tak perasan pun yang kita ada buat simpanan.Apapun selamat menabung untuk masa depan.Majulah tabungan untuk keluarga korang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...