Rempah Ayam Madu Sedap.

Seperti yang dijanjikan minggu lepas aku ada mention nak update pasal Rempah Ayam Madu kan.Cara nak masak memang senang,Actually aku sendiri pun tak masak ,wife aku yang masak.Aku cuma jadi pemerhati dan tukang rasa jer.Ikutkan pada direction, rempah ayam madu ni untuk sepeket boleh guna untuk seekor ayam.Korang boleh pilih nak goreng atau bakar.ikut mana yang senang.Disebabkan nak senang aku goreng jer ayam ni.Rempah Ayam Madu Sedap ni keluaran Syarikat YH di Kuala Terengganu @ibu kepada blogger bernama Farisya Anastasyia blog duniafarisya.com,keluaran asli bumiputera.
Rempah Ayam Madu Sedap
Rempah Ayam Madu Sedap
cara-cara nya
1.Potong 1 ekor ayam kepada 8 bahagian
2.kemudian bersihkan ayam dan toskan 
3.perap  rempah ayam madu YH dengan kesemua bahagian ayam yang telah siap dipotong tadi selama    setengah jam.
4.sedia untuk digoreng atau dibakar
5.untuk lebih sedap tuangkan sedikit madu ke atas ayam  yang telah siap di goreng atau dibakar tadi

Rempah Ayam Madu Sedap
Gaul dan perap ayam dengan rempah ayam madu tadi .

Rempah Ayam Madu Sedap
Boleh di goreng atau dibakar mengikut selera korang.

Rempah Ayam Madu Sedap
Siap sedia untuk dimakan atau diratah begitu sahaja.Sebab madu takda tu yang nampak kering.Tapi rasanya memang sedap dan aku cadangkan korang mesti rasa Rempah ayam madu sedap ni.Separuh darinya dah dimakan sebelum waktunya (yang hitam tu bukan hangus tau memang macamtu).Kalau korang nak rasa boleh terus hubungi tuan punya badan di talian - 0145121425
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...