Tadom Hill Resort Lokasi sesuai untuk Riadah dan Team Building.

tadom hill resort
Tadom Hill Resort!!!Kenapa aku tak tahu.Padahal lokasinya bukan jauh sangat dengan rumah aku lebih kurang 30 minit jer perjalanan kalau naik kenderaan....Kalau jalan kaki mungkin akan ambil masa tiga hari dua malam kot..haha.

Tau-tau dah viral je kat laman sosial facebook dan blog-blog.So,harini aku free.Aku nak cuba survey tempat ni dulu.Mana tau sesuai untuk aku buat team bulding ataupun tempat untuk riadah bersama keluarga.

Perjalanan dari Telok Panglima Garang Ke Tadom Hill Resort mengambil masa lebih kurang 30 minit.Tadom Hill Resort terletak di Kampung Labuhan Dagang.Cantik nama kampung.Mungkin suatu masa dulu tempat ni adalah lokasi tempat pedagang berlabuh kot.

Cari-punya cari jumpa jugak Tadom Hill Resort.Tempat ni masih baru.Jadi untuk ke Tadom Hill Resort memang agak rumit kepada yang tak pernah ke sini.Sebab langsung tiada sign board untuk ke sini.

Okey kepada yang datang nanti pada pada akhir post ini aku akan bagi lokasi gps untuk ke Tadom Hill Resort ni yer.

Tadom Hill Resort
Tadom Hill Resort
Tadom Hill Resort

Sebahagian dari pemandangan yang aku dapat snap.Memang cantik pemandangan bukit batu kapur dan tasik di Tadom Hill Resort ni.Kembali pada alam atau Back To Nature.Aku tak masuk dalam cuma bersiar-siar di pinggiran sahaja.Untuk masuk ke dalam korang perlu bayar RM20 weekend dan RM18 weekday.Itupun hanya untuk acara terjun dan rakit sahaja.

harga masuk
Masa aku datang ramai yang datang tengok je.Yang ambil bahagian tak ramai.Mungkin yang lain-lain tu macam aku jugak kot.Datang saja survey atau riki line samada ok ke tak tempat ni.Berdasarkan apa yang aku lihat.Tadom Hill Resort ni belum sepenuhnya siap.Mungkin sebab tu masih belum ada sign board untuk kesini.

mandi manda di tasik

tadom base cafe
Kalau rasa lapar kat sini ada cafe untuk minum-minum.Hanya minuman ringan dan makanan ringan sahaja yang ada kat sini.Dengan harga yang pada aku agak mahal kalau nak di bandingkan dengan tempat lain.Aku cadangkan baik bawak sendiri.

opening hour
Dibuka setiap hari bermula 10 pagi hingga 6.30 petang.Untuk menginap aku tak pasti berapa rate dia.Yang pasti tempat penginapan memang klasik dan unik.

Ada tiga jenis pakej penginapan yang disediakan di Tadom Hill Resort antaranya Tadom Hammock Sphere,Tadom Tent Sites dan Vip Bamboo Hut.
penginapan buaian
penginapan buluh
khemah

Kebanyakan penginapan di Tadom Hill Resort berkonsepkan buluh,cuma untuk gambar yang bawah sekali konsep khemah (sila abaikan gambar lelaki tersebut).Amacam rasa teruja tak nak bermalam di sini.Gila kentang kalau tak nak.Best sangat ni.

Bagi mereka yang sukakan aktiviti lasak,mereka boleh ke Tadom Base.Di Tadom Base macam-macam aktiviti lasak yang boleh korang cuba dengan pakej harga yang menarik bermula dari RM100 sehingga RM468.Kalau berminat boleh rujuk kat sini.Pakej Tadom Base.

buat rakit buluh
Buat rakit buluh

obstacle
Obstacle

double zip line flying fox
Double Zip Line Flying Fox

sukan memanah
Memanah

sukan atv
ATV
Memang banyak aktiviti outdoor yang boleh kita buat kat sana.Boleh buat aktiviti team building.Pastikan korang punya stamina cukup ye.Jangan semput di tengah jalan.Kalau tak larat buat aktiviti yang ringan-ringan sudah.Apapun memang aku minat tempat ni sebagai lokasi yang sangat menarik untuk buat aktiviti riadah dan team buliding.

Okey kepada yang berminat nah alamat Tadom Hill Resort -Bukit Tadom,Kampung Labuhan Dagang,42700,Banting,Selangor,Malaysia.

GPS Koordinat 2.80911666 / 101.6266667

Jarak masa perjalanan untuk ke Tadom Hill Resort adalah seperti berikut :

Dari KLIA - 10 minit
Dari Nilai   - 15 minit
Dari Dengkil - 7 minit
Dari Cyberjaya/Putrajaya - 25 minit
Dari KLCC - 45 minit
Dari Subang/ PJ - 49 minit
Dari Klang - 51 minit
Dari Banting 15 Minit

Jarak masa tersebut adalah mengikut standard kelajuan 80 km sejam hingga 100 km.Untuk jarak masa sebenar ia bergantung kepada keadaan lalulintas serta kelajuan korang.Apa yang penting pastikan perjalanan anda dan keluarga serta rakan-rakan selamat sampai dan selamat pulang.

Aku ucapkan selamat beriadah di Tadom Hill Resort.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...