Demam Tudung AidiJuma.

Semenjak orang rumah menjinak-jinakkan diri dengan jualan tudung ni aku pun turut terasa dengan tempiasnya.Bukan apa,nak tak nak aku kena juga terlibat dalam proses ambik stok.Kira merangkap driver la.....Sebelum ini dipasaran hangat dengan Tudung Fareeda,aku rasa ramai juga peminat Tudung Fareeda ni,tapi untuk kawasan tempat tinggal aku kalau jual tudung Fareeda mau tak habis kot,mana maunya harga yang agak mahal .

Sesuai untuk golongan ada-ada jer tu....Jadi untuk yang kurang berkemampuan ataupun nak jimat kena la pakai tudung ala-ala Fareeda je.Bukan yang klon atau cetak rompak tau.ala-ala gitu.Nampak sama tapi bukan dia.

Baru-baru orang rumah aku ajak aku cari tudung AidiJuma hasil cetusan idea Datin Norjuma yang semakin hangat dipasaran sekarang ni dan aku rasa memang tengah musim demam Tudung AidiJuma.Sebab rata-rata aku tengok kaum hawa dah mula beralih arah ke pemakaian tudung bawal pulak.Mungkin sebab kos ataupun mengikut fesyen terkini dipasaran.

Minggu lepas aku dengan Isteri pergi ke The Curve,Mutiara Damansara.Untuk ke outlet AidiJuma,keadaan memang sangat-sangat lengang.Rupa-rupanya stok tudung dah tak berapa nak ada dan masa tu takda ''offer'' pun.Cuba tengok gambar kat bawah ni.

Demam Tudung AidiJuma
Cuma ada beberapa customer je masa ni.

Demam Tudung AidiJuma
Sempat lagi nak berposing bagai kat depan kaunter.Dapat juga beberapa helai tudung.walaupun stok tak banyak.

Selang beberapa hari Isteri aku cakap "Bang,AidiJuma sabtu ni ada sales,banyak stok baru masuk'' tengok Fan page Facebook 'Aidijuma'.....''jom pegi lagi'.
Aku on je,awal-awal dah pegi pukul 9 pagi dari rumah.Sampai je kat outlet AidiJuma di The Curve...Subhana Allah,ramainya orang,dah macam kat pasar malam.Ini baru betul-betul demam tudung AidiJuma kalau nak dibandingkan dengan situasi minggu lepas memang,minggu ni jauh lebih padat.Diskaun sekitar 20% diberikan kepada para pelanggannya.

Demam Tudung AidiJuma
Penuh sesak dengan pelanggan yang tengah demam tudung,maing-masing sibuk memilih.Para suami aku tengok kebanyakannya tunggu kat luar sebagai baby sitter.

Demam Tudung AidiJuma
Siap bersila kat depan Outlet untuk kira stok tudung.

Demam Tudung AidiJuma
Buat billing pun kat luar sambil bersila.

Demam Tudung AidiJuma
Betapa meriahnya kan.Rasa bangga tengok bisnes orang melayu maju macamni.Tahniah Datin NorJuma sebab berjaya memikat hati kaum hawa dengan cetusan idea Tudung Bawal AidiJuma pada harga dibawah paras 'mampu' kebanyakkan orang.

Demam Tudung AidiJumaDemam Tudung AidiJuma

Tadi korang tengok kat luar,ni bahagian dalam pulak,anak aku tengah sibuk ikut mak dia memilih tudung.Nampak aku masuk terus bangun.Mungkin sebab dah boring kot lama sangat kat dalam.

Demam Tudung AidiJuma
Pilih dipilih.Kena check satu-satu sebab takut mana tau ada yang rosak.Nanti tak payah buat kerja 2 kali nak ulang alik tukar tudung yang rosak.

Demam Tudung AidiJuma
Masing-masing tengah sibuk dikaunter.Luar dalam buka kaunter.Sampai tak cukup tangan dibuatnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...