Nasi lemak sotong Warisan Pak Musa,Banting.


nasi lemak sotong

Buat pertama kalinya aku bersarapan pagi di gerai Nasi lemak sotong Warisan Pak Musa atas cadangan member.Nasi lemak paling popular di Banting.Walaupun sudah berulang kali ke kawasan tersebut atas beberapa urusan aku tak sedar akan kewujudan gerai ni....kesian kan.Gerai nasi lemak sotong Warisan Pak Musa sebenarnya dah lama wujud lebih kurang 40 tahun lamanya.
Lama juga kan.sebelum aku dilahirkan lagi Pak Musa dah mula berniaga nasi lemak sotong ni.Rasanya memang sedap.Dan harganya pun berbaloi sekitar RM10 untuk makan dua orang termasuk air.Korang tengok sotongnya.Besarkan.Memang puas kalau makan.Telur mata pun ado kalau nak.

nasi lemak hot

Nasi lemak sotong Warisan Pak Musa atau lebih dikenali dengan nama Nasi lemak tarzan dibuka setiap hari sehingga 12 tengahari.Kalau datang lepas pukul 12 telan air liur je la.Aku kurang pasti kenapa nama popularnya nasi lemak tarzan.Mungkin atas sebab ada gambar TARZAN kot kat dinding gerai.

Jadi kalau korang teringin nak makan nasi lemak sotong Warisan Pak Musa boleh la datang ke pekan Banting.Lokasi di Medan Selera Seri Pekan,belakang stesen bas Banting.Nanti di akhir entry aku bagi alamat dan gps koordinat.

nasi lemak tarzan

Kalau tak jumpa boleh tanya kat orang-orang sekitar.Mana lokasi nasi lemak Tarzan.Mesti diorang tau punya.Jangan risau.Kalau tak tau maknanya orang luar la tu.

nasi lemak pak musa

Sambil meeting pekena nasi lemak sotong  Warisan pak musa.Nasi lemak paling popular dan paling sedap di Banting.Rugi kalau dah sampai ke Banting tapi tak singgah dan merasai sendiri nasi lemak sotong Pak Musa.Biasanya tempat ni penuh.Tapi jangan risau.Tunggu je sekejap,mesti akan ada yang bangun.

Rata-rata yang datang makan disitu adalah orang dari luar.Ada yang datang dari Kuala Lumpur semata-mata nak merasai sendiri kesedapan nasi lemak sotong Warisan Pak Musa.

Dan tak rugi pun menunggu dan makan kat situ.Keistimewaan Gerai nasi lemak sotong Warisan Pak Musa adalah sebab sudah bertahan lebih 40 tahun dan dapat mengekalkan resepi sambalnya yang tersendiri.Resepi turun temurun.

warong nasi lemak banting

Okey jika korang nak singgah sarapan di gerai Nasi Lemak Sotong Pak Musa boleh ikut direction ni.Harap ia dapat membantu korang.

Warung Pak Musa
Jalan Suasa 1,
Banting,Selangor.
dibuka setiap hari untuk sarapan.
GPS 2.810262, 101.502266

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...