Streamyx - Penantian hampir tiga tahun berakhir sudah.

unifi vs streamyx

Saat paling gembira macam dapat baby pulak aku rasa.Mana taknya setelah menanti hampir tiga tahun akhirnya dapat juga aku masukkan Streamyx kat rumah.Mesti ada yang nak tahu kan kenapa mesti kena tunggu sampai tiga tahun?


Sebenarnya kat area rumah aku ni memang ada line streamyx,cuma masalahnya tiada port untuk internet.Jadi terpaksalah aku menunggu.Bagi aku kalau pihak TM mengambil berat tentang masalah bakal pelanggan atau pelanggan mesti permohonan aku ni tak sampai tiga tahun.Sebab dari apa yang aku perasan,pihak TM ni suka bila pelanggan paksa dengan psikologi.Kenapa aku cakap macamtu.?

Sebab bulan lepas aku apply lebih dari empat kali untuk streamyx ni.Bila permohonan aku di reject.aku apply lagi.Begitulah kisahnya sehingga permohonan yang ke empat baru ada tindakan,bila minggu lepas aku nampak contractor TM panjat tiang telekom kat depan rumah aku.

Kalau line telefon takda tu aku tak kisah sangat kalau permohonan aku di reject kan.Ni cuma masalah port je kot.Tinggal pasang yang baru kan settle.haha..cakap macam senang je kan.Kalau ada staff TM yang terbaca entry aku ni minta pandangan sikit boleh.

Tapi apa pun kini dah selesai semuanya.Terima kasih kepada pihak TM yang buat aku menunggu hampir tiga tahun.Sebelum ni aku guna maxis broadband.Tapi kuota selalu habis awal.Nak top up budget dah lari ,tu yang leceh kalau guna broadband.

Harap-harap streamyx ni tiada masalah,sebab aku dengar kadang-kadang ia mengalami masalah sampai tak boleh nak serve internet.Buat permulaan hingga akhirnya hara-harap streamyx adalah yang terbaik. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...