Rakyat Malaysia suka Langgar lampu merah.

Satu amalan  segelintir para pemandu di Malaysia ialah suka sangat langgar lampu merah .
Kenapa keadaan ini terjadi,saya rasa sebab takda rasa tanggungjawap dan mementingkan diri sendiri.
Keadaan ni amat berbahaya kepada orang lain.Dah banyak kali saya lihat kemalangan yang terjadi ketika di lampu isyarat.
Waktu yang paling ramai melakukan kesalahan ni ialah pada waktu puncak biasanya pagi dan petang .Seruan saya jika ada mana-mana individu yang membaca posting saya ni dan suka buat benda ni ,tolong la hentikan tabiat anda.Demi keselamatan diri dan orang lain.
Maafkan saya.

http://www.jaymiee.com/

Bab yang menyelit kat tepi masa kat kawasan lampu merah tu.Rasa geram jer tengok.Kalau ikutkan hati rasa macam nak langgar jer .Itupun kalau saya naik jentolak.Kita tunggu punya la lama .Dia datang terus cilok ...ish memang geram.

http://www.jaymiee.com/
 Sapa pernah buat dan pernah rasa keadaan ni .Bagi komen sikit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...