Senarai Gaji Pemain Bola Sepak Tertinggi Di Malaysia 2016

bola sepak

Siapa kata bersukan tidak boleh jadi kaya?Ada juga yang kata belajar tak pandai gelap masa depan.Bagi aku itu semua bohong.Rezeki Allah yang beri.Selagi ada usaha,doa dan tawakal.Jangan pulak asyik nak bertawakal tanpa usaha.Memang kena rodok dengan iPhone nanti.


Di Malaysia sukan Bolasepak tempatan sudah mula menampakkan sinar baru.Dengan munculnya bintang-bintang bolasepak tempatan yang amat berbakat.Aku harap semangat ini akan dapat kesinambungan dari golongan anak-anak remaja se awal dari usia sekolah rendah lagi.

Berikut adalah senarai Gaji pemain Bola Sepak Tertinggi Di Malaysia 2016.

badhri radzi
Dimulakan dari tangga ke tujuh - Badhri Radzi dari pasukan kelantan.Pendapatan sebulan sebanyak RM40,000.

safiq rahim
Tangga ke enam Safiq Rahim mewakili pasukan Johor Darul Takzim,Berpendapatan sebulan sebanyak RM50,000.

baddrol bakhtiar
Manakala senarai gaji pemain bola sepak tertinggi di Malaysia bagi tangga yang ke lima di sandang oleh Baddrol Bakhtiar  dari pasukan Kedah sebanyak RM65,000 sebulan.

indra putra mahayuddin
Indra Putra Mahayuddin dari pasukan Felda United menduduki tangga yang ke Empat,Berpendapatan RM75,000 sebulan.

mat yo
Tangga ke tiga pula adalah Norshahrul Idlan Talaha atau lebih dikenali atau lebih popular dengan panggilan Mat Yo dari pasukan Johor Darul Takzim berpendapatan atau bergaji sebanyak RM80,000 sebulan.

amri yahyah
Tangga Ke dua Gaji pemain bola sepak paling tinggi di Malaysia adalah Amri Yahyah.Sebulan berpendapatan RM85,000.Beliau juga dari pasukan Johor Darul Takzim.

safee sali
Dan inilah pemain bola sepak  yang mempunyai pendapatan sebulan paling tinggi Di Malaysia sebanyak RM120,000 sebulan.Juga dari pasukan Johor Darul Takzim.

Pehh,nak demam aku tengok gaji diorang,Kalah gaji CEO,kalah gaji Perdana Menteri.Kalau gaji Pilot.Bukan senang nak jadi seperti mereka.Usaha mereka adalah sangat tinggi.Memerlukan banyak pengorbanan.Apa yang kita nampak hanya lah sangat mereka meraih kejayaan.Tapi kita tak nampak mereka disaat mereka bersusah payah. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...