Eagle Ranch Resort - lokasi team building pilihan.

Eagle Ranch Resort terbaik
Minggu lepas aku bersama rakan-rakan team Dplanners &Associates sebuah agensi di bawah Public Mutual Bhd berkesempatan untuk ke Eagle Ranch Resort di Port Dickson,Negeri Sembilan untuk sesi rehat dan rawat  (team building).Ini merupakan acara tahunan Dplanners bagi meraikan mereka yang berjaya mencapai target jualan melebihi RM1 Juta setahun.

Aku merupakan salah seorang darinya...tahniah buat diri aku....haha.Seramai 28 orang yang hadir pada kali ini.Ini merupakan kali pertama aku dapat join team building sebegini.Sebelum ni aku tak berkesempatan untuk join.
Eagle Ranch Resort terbaik

Barisan peserta yang berjaya mencapai target sales melebihi RM1 juta setahun.Aku kat belakang sekali.Topi tak da.

Eagle Ranch Resort bertema Wild Wild West.Zaman koboi sebab tu diaorang pakai topi koboi.Aku ingat nak buat Red Indian baru best.Sebab tu aku tak pakai topi.Ha ha....alasan je tu.Sebenarnya aku terlupa nak beli.Dah sampai baru teringat memang tak la.Jom tengok apa aktiviti kita orang selama dua hari satu malam di Eagle Ranch Resort ni.

Eagle Ranch Resort terbaik
Big bos aku Deenia Kwong merupakan orang lama dalam indutri unit trust.Tengah bagi briefing kat anak buah pada hari pertama.

Eagle Ranch Resort terbaik
Ini adalah antara acara-acara yang boleh dibuat di Eagle Ranch Resort.Team kami cuma ambik acara Rope Course - high element .Hari kedua baru kita orang buat.

Eagle Ranch Resort terbaik
Eagle Ranch Resort terbaik
Eagle Ranch Resort terbaik
Eagle Ranch Resort terbaik
Ini lah tempat tidur aku.Lepas ni boleh cari kuda.Nak jadi cow boy..yeee haaa.Aku partner dengan Mr.Shukor.

Eagle Ranch Resort terbaik
Game yang pertama dalam acara team building.Game Bridge over trouble water.Dalam game ni satu team  di beri tiga batang kayu,tiga utas tali dan sebesen air dengan bola ping pong.Tugasan gunakan kesemua barang tersebut untuk melintas ke seberang sana bersama dengan barang-barang dan team.Memang pening aku nak fikir masa game ni berlangsung.Dekat 40 minit baru settle.

Eagle Ranch Resort terbaik
Jakuzi dan swimming pool pun ada disini.Eagle Ranch Resort bukan tempat untuk team building sahaja.Ia juga sesuai untuk percutian keluarga.Kalau korang nak datang boleh tengok rate price untuk penginapan.

room rate eagle ranch resort

Eagle Ranch Resort terbaik
Aktiviti membuat rakit.Ini pengalaman pertama aku buat rakit.Nampak mudah tapi hakikatnya susah sebenarnya.Kena pastikan semua ikatan kuat.Kalau tidak mau pecah terburai rakit masa atas air nanti.

Eagle Ranch Resort terbaik
So,selepas bekerja keras dalam satu kumpulan rakit dah siap dan sedia untuk perjalanan seterusnya.ekspedisi bermula.Jom kita redah kasi pecah.

Eagle Ranch Resort terbaik
Mendayung dengan penuh semangat,walaupun salah step sebenarnya.rakit bergerak melencong,misi untuk mendapatkan bendera di hadapan sana jadi jauh dan sukar.memang penat gila-gila ni.bukan penat main-main.hampir semput aku dibuatnya.nasib baik ok lagi....

Eagle Ranch Resort terbaik
Walaupun penat dan mengah,kami berjaya sampai dulu,puashati sebab berjaya mengalahkan kumpulan yang satu lagi.....hampir kesemua peserta semput.

Aktiviti diwaktu malam selepas seharian berhempas pulas menghabiskan tenaga.Aktiviti santai.
Eagle Ranch Resort terbaik
Eagle Ranch Resort terbaik
Sambil menikmati juadah makan malam,ada sedikit aktiviti untuk release dengan kerja-kerja yang ada.so,kita enjoy malam ni.Aktiviti di selenggara oleh pihak Eagle Ranch Resort.Kitaorang semua happy malam ni,lupa sekejap semua masalah yang ada.Masa untuk berehat untuk aktiviti seterusnya esok pagi.

Eagle Ranch Resort terbaik
Aktiviti pagi,sebelum check out pukul 12 tengahari.Rope course high element.Ketakutan bukan alasan untuk mencuba aktiviti ni.Aku dah la kaki gayat.boleh ke aku buat.

Eagle Ranch Resort terbaik
Bersedia atau tidak kena redah juga,kalau tak malu beb dengan kawan-kawan.apa nak buat,tadi dah gelakkan orang,sekarang tiba masanya.kecut perut den ni...

Eagle Ranch Resort terbaik
Eagle Ranch Resort terbaik
Nampak mudah sebenarnya kalau berada di bawah.Tapi bila kat atas ni goyang lutut aku dibuatnya...terketar-ketar kaki.baru tau,sebelum tu puas dok gelakkan orang lain.

Eagle Ranch Resort terbaik
Akhirnya berjaya juga aku turun kebawah dengan satu terjunan.Alhamdulillah.

Eagle Ranch Resort terbaik
Kami semua dah melepasi halangan dengan selamat.Memang terbaik lain kali kita cuba lagi.

Eagle Ranch Resort terbaik
Eagle Ranch Resort terbaik
Lepas check out kita lunch dulu kat sini.Perut kenyang hati pun senang.

Eagle Ranch Resort terbaik
Selamat jalan Eagle Ranch Resort sehingga berjumpa lagi di episod yang akan datang.Pengalaman terbaik dan terindah bersama kawan-kawan yang happening dan pihak pengurusan yang very supporting serta peramah.Lain kali kami datang lagi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...