18 rahsia ISRAEL tidak didedahkan

1-tahukah anda bahawa selain bangsa yahudi,adalah dilarang membeli atau menyewa tanah di ISRAEL.

2-tahukah anda bahawa setiap bangsa yahudi yg ada disetiap negara di seluruh dunia menjadi warga negara ISRAEL secara automatik?sementara warga PALESTIN yg lahir di tanah airnya sendiri sejak berabad lamanya telah diusir keluar dari PALESTIN.

3-tahukah anda bahawa penduduk PALESTIN yg menetap dikawasan ISRAEL harus menggunakan kenderaan yg diwarnakan dengan warna khas yg telah ditetapkan,bagi membezakan antara bangsa yahudi dengan PALESTIN.

4-tahukah anda bahawa JERUSALEM BAHAGIAN TIMUR,TEBING BARAT GAZA DAN DATARAN TINGGI GOLAN dianggap oleh masyarakat antarabangsa khususnya barat dan Amerika sebagai kawasan yg dijajah ISRAEL dan buka merupakan sebahagian dari ISRAEL?

5-tahukah anda bahawa ISRAEL menetapkan 85% air bersih hanya untuk bangsa yahudi dan 15% baki/sisa untuk seluruh penduduk PALESTIN yg menetap dikawasan ISRAEL.Secara realiti,ISRAEL menetapkan 85% air bersih hanya untuk 400 penduduk yahudi di HEBRON,sementara 15% bakinya/sisa dibahagikan kepada 120 ribu penduduk PALESTIN di daerah tersebut.

6-tahukah anda bahawa Amerika memperuntukkan 5 million us$ dari hasil pajakannya setiap tahun untuk menyumbang kepada ISRAEL.

7-tahukah anda bahawa Amerika terus memberikan bantuan ketenteraan kepada ISRAEL sebanyak 1.8 million US$ setiap tahun.dan tahukah anda bahawa bantuan tersebut adalah sama banyak dengan bantuan Amerika kepada seluruh negara di BENUA AFRIKA.

8-tahukah anda bahawa ISRAEL juga menunggu bantuan perang sebanyak 4 million US$ dari Amerika yg terdiri dari pesawat tempur F 16,Apache dan Black hawk,dan kerana Amerika merupakan sekutu kuat ISRAEL,maka ia wajib memberikan semua kemudahan yg diminta ISRAEL.

9-tahukah anda bahawa ISRAEL adalah satu2nya Negara di Timur Tengah yg tidak menandatangani larangan pembangunan senjata nuklear,dan menolak kumpulan penyiasat PBB untuk memeriksa tempat persembunyian nuklearnya.

10-tahukah anda sebelum berdirinya ISRAEL pada 1948,mereka sudah memiliki pusat pembangunan senjata nuklear.

11-tahukah anda bahawa perwira tertinggi israel di BAHAGIAN PERANG secara terang mengakui bahawa tentera israel membunuh semua tahanan perang palestin tanpa proses pengadilan.

12-tahukah anda bahwa ISRAEL telah meletupkan tempat kediaman Diplomat Amerika dan menyerang kapal perang Amerika Liberty di perairan antarabangsa pada tahun 1967.serangan itu menewaskan 33 dan mencederakan 177 tentera Amerika ,tetapi Amerika tidak melakukan apa2 tindakan terhadap ISRAEL atas alasan tersalah sasaran.
Bayangkan jika serangan itu dilakukan oleh negara ISLAM?

13-tahukah anda bahwa ISRAEL merupakan negara yg paling banyak mengabaikan resolusi DK PBB.jumlah resolusi yg diabaikan ISRAEL mencapai 69 buah,Bayangkan seandainya satu negara Islam mengabaikan satu resolusi PBB ,apa yg akan dilakukan AMERIKA.

14-tahukah anda bahawa pada 20 mei 1990,seorang tentera ISRAEL menyuruh para buruh PALESTIN yg sedang menunggu bas supaya duduk berbaris diatas tanah,dan selepas itu menembak mereka dari jarak setengah meter.
tahukah anda bahawa pemerintah ISRAEL menyatakan yg tentera tersebut tidak bersalah malahan tentera tersebut telah mendapat penghargaan khas dari pemerintah ISRAEL.

15-tahukah anda bahawa sehingga tahun 1988 semua syarikat di Israel hanya boleh membuat iklan jawatan kosong dengan perkatan "jawatan kosong atau peluang kerja untuk bangsa yahudi.

16-tahukah anda bahawa Bahagian Luar Negeri Israel membayar 6 syarikat pengiklanan /media untuk membuat iklan tentang imej positif Israel kepada masyarakat Amerika dan Eropah.

17-tahukah anda bahwa penduduk kristian Palestin bersatu dgn penduduk Muslim,untuk melawan penjajahan yahudi.

18-tahukah anda bahawa israel terus melakukan pelbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al-Aqsha dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yg lalu,dengan menggali bawah tanah Masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

tinggalkan komen anda di sini